KÜLTÜRAL PERFORMİNG ARTS OCAK PROGRAMI

136

Bağımsız kültür ve sanat alanı Kültüral Performing Arts 2020’nin Ocak ayında Kara Kabare, Siyah Salon, Biteatral, Şehrin Azizleri, Sfrpztf, Void, Oyun İşleri, Galata Perform, Karart Kültür Sanat, Atlas Tiyatro, Aylaklar Kumpanyası, 9:15, Kot1 Tiyatro, Gözde Atalay, Tiyatro Nok, Tiyatro Versus, Başak Kara gibi birbirinden kıymetli toplulukları ve isimleri sahnesine konuk ediyor. Kültüral’ın kendi yapımı Paravanlar ise 3, 7 ve 22 Ocak 2020’de seyirciyle buluşmaya devam ediyor.

3 Ocak 2020 Cuma 20.30

7 Ocak 2020 Salı 20.30

22 Ocak 2020 Çarşamba 20.30

Kültüral Performing Arts/ Paravanlar

Fransız yazar Jean Genet’nin vefatından önce yazdığı son oyun olma özelliğini de taşıyan Paravanlar, Yağmur Yağmur’un rejisörlüğünde sahneleniyor. Fransız sömürgesi altındaki bir Cezayir köyünde geçen oyun sömürgeciler, askerler, Araplar, mücahitler, hırsızlar, orospular, ağlayıcı kadınlar, hainler ve ölüler ışığında başka türlü gerçekleri seyircisine yansıtıyor. Paravanlar’da Altay Özbek, Cem Tek, Çiğdem Yıldız, Ekin Tunçeli, Eren Akova, Gülnara Golovina, Pusat Ürkmez, Sercan Gülbahar, Şirin Ergüven, Teoman Gelmez, Zeliha Gürsoy rol alıyor.

4 Ocak 2020 Cumartesi 20.30

Kara Kabare/ ZBAM!

Şarkı sözlerinden en küçük repliğine kadar yaşanmış öykülerin toplanıp stilize edilmesiyle yazılmış olan ZBAM!, uyuşturucu kullanıp da bırakabilenlerin, kötü mahallelerden sağ çıkabilenlerin, tecavüze uğrayıp da bunu dönüştürebilenlerin, tüm varsayımları geçersiz kılıp delirmeye karar verenlerin sert ama kuvvetli umudunu, daha güzel bir dünya umuduyla harmanlıyor. yeni tiyatro dergisi 7. emek ve başarı ödüllerinde ‘En İyi Hareket Düzeni’ ödülüne layık görülen ZBAM!, 4 Ocak Cumartesi Kültüral Performing Arts sahnesinde, biletler armağan ekonomisiyle!

8 Ocak 2020 Çarşamba 20.30

Siyah Salon/ NO. 21

AnılKorkmaz’ınkalemealdığı kara komedi türündeki “No. 21”adalet sisteminin çöktüğü bir dünya düzeninde, bireylerin kendi yöntemleri ile“adalet” arayışını anlatmakta ve böyle bir dünya düzenini sorguluyor. Sosyalmedya üzerinden yayın yapan iki arkadaş, adaletsizliğe uğrayan insanları bulur veonların içindeki haksızlık hissini gidermek için çabalar. Ancak öğreniriz ki işlerumulmadık bir hal almış ve birbirlerinden sakladıkları gerçeklerin açığa çıkma vaktiçoktan gelmiştir.

9 Ocak 2020 Perşembe 20.30

Biteatral/ Bir Delinin Güncesi

“Bir Delinin Güncesi”nde hikaye şöyle başlar: Ömrünün önemli bir

bölümünü akıl hastanesinde geçiren kadın, günün birinde beklenmedik bir

anda salıverilir. Her anlamda ‘sistemle’ doğuştan sorunu olan bu kadın dahaakıl hastanesinden çıkar çıkmaz çığrından çıkmış, cehenneme dönmüş birdünyanın ortasında buluverir kendini. Gerçeği algılayana/anlayana kadarolan olur ve o eşsiz deliliğin refleksiyle bütün okları üzerine çekmeyibaşarır. İçine düştüğü bu cehennemden kurtuluşun (zekice) ‘deliliğe vurarak’olabileceğini düşünür oysa işler daha da karmaşıklaşır.

10 Ocak 2020 Cuma 20.30

Şehrin Azizleri/ Aspargandis

Bilim kurgu türündeki iki perdelik bu oyunda yapay zeka teknolojisinin insanlığın yerini alması konu ediniyor. Serkan Aksu’nun yazdığı Aspargandis’i Levent Aras yönetiyor ve Aynur Sağır, İlayda Şallı, Koray Alpay, Serkan Aksu, Serkan Ortaç oynuyor.

11 Ocak 2020 Cumartesi 20.30

SFRPZTF/ Eylül

‘Hepiniz bu hikayeyi biliyorsunuz ama görmezden geliyorsunuz.’ Eylül, 28 yaşında trans bir kadındır. Tek odalı evinde maniler söyleyerek başından geçenleri anlatmaya başlar. Nasıl seks işçisi olduğunu… Çarka çıktığı zamanları… Askerlik muayenesini… Aşık olduğu adamı.. Ailesini… Arada bir sorar: Kaç Olduk? Bunca şeyi kime anlatır, bilinmez. Başından geçen gullüm tadındaki olaylar bir sarmala dönüşür ve gerçekler ortaya çıkar. Hala Eylül müdür? Yoksa başka biri mi olmuştur artık… Bu hikaye birçok trans bireyin başına gelen olaylardan esinle, kurmaca hikayeler eklenerek kaleme alınmıştır. 

13 Ocak 2020 Pazartesi 20.30

Void/ Antigone

Bir ablanın savaşta can verdiği kardeşini gömmek istemesidir Antigone. Ama bu ölen kardeş devlet hainidir, hükümdar Kreon’a göre. Bu çocuğu gömene idam cezası verilecektir ama Antigone tekrar tekrar gömer kardeşini çünkü onun için ölüm uzun, sonsuz kesin gerçektir. Korkutmaz gözünü genç kızın.Hatta ölüme karşı olan bu soğuk kanlığıyla sahnedekinden seyircisine kadar işlemiştir içimize yüzyıllarca.Virginia Woolf’a göre feministken bazılarına göre teröristtir talihsiz kızımız Antigone. ‘Antigone abla olduğu kadar vatandaş olabilseydi ve Kreon ise hükümdar olduğu kadar baba olabilseydi nedeğişirdi?’ diye sorar Hegel.

14 Ocak 2020 Salı 20.30

Oyun İşleri/ Palto

“Kahkahayla Gözyaşı Arasındaki Sosyal Sınıf Çelişkisi ve Aşk” alt başlıklı oyun, Nikolay V.Gogol’ün “Palto” öyküsünden oyunlaştırılmıştır. Yaşadığı dönemin Rusya’sının soğuğunu,kötülüklerini, çarpıklıklarını, gülünç durumlarını sergileyenGogol’ün, olanca özverisiyleedindiği paltosunu çaldıran küçük bir memurun (Akakiy Akakiyeviç’in) üzüntüden ölmesinianlatan “Palto”su…

16 Ocak 2020 Perşembe 21.00

Galata Perform/ Yüz Yılın Evi (İngilizce Özel)

Yeşim Özsoy’un 1919 doğumlu anneannesinin, şu anda var olmayan, 1959 senesinde yıkılmış olan eski bir konak, geçmiş ve çocukluğuyla ilgili anlattığı hikayeler Yüz Yılın Evi’nde belgesel bir dille aktarılırken yüz yıllık tarihimiz de çok özel ve öznel bir bakış açısıyla sahneye taşınıyor. (Oyun İngilizce dilinde sahnelenecektir)

17 Ocak 2020 Cuma 20.30

Karart Kültür Sanat/ Ölümün Uykudaki Duruşu

“Yıl 2045… İnsanoğlu ölümü öldürmeyi başardı!Modern zamanların en büyük teknolojik gelişmesi yaşanalı 6 ay oldu.Bir insanın beynindeki tüm bilgiler, insansı bir robot bedene başarıylaaktarıldı. Artık robotu, dünyanın geri kalanıyla tanıştırma vakti geldi!Bir bilim insanı, bir gazeteci ve birrobot, dünya tarihinin enunutulmaz röportajına imza atmak için bir aradalar. Ancak farkındaolmadıkları bir şey var! Her birinin geçmişi, buröportajın önündeki enbüyük engel. Röportaj sürdükçe en karanlık sırlargün yüzüneçıkacak!”

18 Ocak 2020 Cumartesi 20.30

Atlas Tiyatro/ Gölge

Üç ‘erkek’ çocukluk arkadaşı. Bir tesadüf. Bir içki sofrası. Ve zihinlerinde

saklambaç oynayan hatıralar. Gölge gibi takip eden, hatırlanmak istenmeyen

olaylar. Bu oyun, ebelenmekten kaçan belleğin bir oyuna dönüşümüdür. Peki bu

oyunda ebe kim?

20 Ocak 2020 Pazartesi 20.30

Aylaklar Kumpanyası/ Samimiyet

“Gerçekten mi? İyi miyiz? Gün içinde en basitinden en karmaşığına kaç kere yalan

söylüyoruz? Kimleri kandırıyoruz? Ailemizi? Arkadaşlarımızı? Kendimizi?.. Kendimize karşıne kadar “samimi”yiz? Kendimizi yaşıyor muyuz? Yoksa kendimizi programlıyor muyuz? Nekadarımız hayal, ne kadarımız gerçek? “Samimiyet”; hepimizin yaşadığı,yaşıyor olduğuveya yaşayacağı bir kendini kandırma(ma) yolculuğu. Yol nereye varır, bilinmez…”

21 Ocak 2020  Salı 20.30

28 Ocak 2020 Salı 20.30

9:15/ Çekmeceden Yıldızlara

Halil Yağız Şanal’ın yazdığı, Onur Gürçay’ın yönettiği ve Merve Güran, Şakir Güler ve Musa Can Pekcan’ın oynadığı Çekmeceden Yıldızlara, günümüz Küçükçekmecesinin varoşlarında hayallerini keşfetme ve o hayallere ulaşmanın yollarını bulmaya çalışan üç gencin varoşun çıkmaz karanlığına direnme çabasını konu alıyor.

23 Ocak 2020 Perşembe 20.30

Kot 1 Tiyatro/ Hitlerin Bıyığı

‘Kim özgür iradesiyle kendinden daha güçsüz diye birini öldürebilir? Kim bir çocuğa zararverebilir Buda? Kim hiç tanımadığı insanlar uğruna, hiç hissedemediği saçma sapan fikirler uğruna,canını, malını feda edebilir? Körkütük bir şeye inanacak kadar irade dışı olabilir? Sence Adolf kendiiradesiyle, sırf bira içmiyor diye Miço’yu öldürebilir mi? Hayır Buda… Kendine insanım diyen hiçbiryaratık bunu yapamaz. Eğer bir güç tarafından kontrol edilmiyorsa…’

24, 25, 26 Ocak 2020 20.30

Gözde Atalay/ Clown Atölye

Clown yolculuğu kendi kişiliğimizin bilinmeyen yönlerinde gezintiye çıkmaya karar

verdiğimizandan itibaren başlar. Ne zaman ki dengesizliği tecrübe ederiz, yaşamın kaotikve öngörülmez doğasından derinden zevk alan içimizdeki evcilleşmemiş diğeri ile diyalogkurarız iște o zaman Clown yolcuğumuz başlar.

27 Ocak 2020 Pazartesi 20.30

Tiyatro Nok/ Halk Düşmanı

Henrik Ibsen’in oynandığında en çok ses getiren eserlerinden biri olan “Bir Halk Düşmanı” Tufan Afşar’ın uyarlaması ve rejisiyle günümüze ve ülkemize geliyor. Ibsen’den bu yana güç, siyaset, demokrasi, para, kapitalizm, medya ve iktidar-muhalefet kavramlarının ne kadar ilerlediğini…ya da belki de hep aynı yerde durduğu tartışılıyor Halk Düşmanı’nda. Doğru, ne zaman doğrudur? Kaç kişi desteklerse doğru, doğru olur?

29 Ocak 2020 Çarşamba 20.30

Tiyatro Versus/ Kreutzer Sonat

Kreutzer Sonat, Ludwig Van Beethoven’ın la majör, 9 numaralı,op.47keman ve piyano sonatının adıdır. Karısının kendisini gençbir müzisyenlealdattığını düşünen Pozdnışev bir kıskançlıkkrizine girerek karısınıöldürür. Pozdşınev’in tek kişilik bir anlatıile bütün evlilik sürecini gözdengeçirdiği oyun müzik, kadın veerkek ilişkileri ve toplumun insanüzerindeki baskısını masayayatırıyor.

30 Ocak 2020 Perşembe 21.00

Galata Perform/ Yüz Yılın Evi

Yeşim Özsoy’un 1919 doğumlu anneannesinin, şu anda var olmayan, 1959 senesinde yıkılmış olan eski bir konak, geçmiş ve çocukluğuyla ilgili anlattığı hikayeler Yüz Yılın Evi’nde belgesel bir dille aktarılırken yüz yıllık tarihimiz de çok özel ve öznel bir bakış açısıyla sahneye taşınıyor.

31 Ocak 2020 Cuma 20.30

Başak Kara/ Yan Rol

“Siz hiç geçtiniz mi karanlık tarafa?Bunun için neleri göze alırsınız?Neleri feda edersiniz?Nelerden vazgeçersiniz?Karanlık tarafa geçmek saliselik bir şey. Siz buna cesaret edebilir misiniz?Hayatı boyunca başkalarının hikayesinin yan rolü olan kızın kendihikayesinde başrol olma zamanı.” Deniz Madanoğlu’nun yazdığı, Pınar Çağlar Gençtürk’ünyönettiği Yan Rol’de Başak Kara tek kişilik performans sergiliyor.